Ons fotoalbum | Bazaar 2009

Bazaar 11-10-2009

Zondagochtend 11 oktober togen veleNederlanders richting Stekkie, zoo ok ondergetekende samen met dochter Marisoula, ditmaal met de auto van laatsgenoemde (openbaar vervoer zou door de werkzaamheden aan de “ilektriko” eindeloos duren) NeaSmyrniwaarts!

Manliefs instructies (niets kopen want we hebben al zo;n vol huis) het ene oor in en het andere uit laten gaan, vol verwachting klopt ons hart, kwamen we in het Stekkie aan. Twaalf uur was aan de late kant, we zagen al mensen met volle kratten vertrekken (die hadden de halve AH besteld), maar het was nog gezellig druk en er was ook nog ruim keus aan allerhand leuke nuttige en onnuttige dingen. Ik vond een paar spannende Engelse boeken en Marisoula een paar mooie oorbellen, en van de Nederlandse produkten een kandijkoek en twee rookworsten (waar mijn man helemaal blij van wordt). En toen was het tijd voor de …..KAAS!

De Nederlandse Vereniging heeft van de fantastische sponsor Friesland (van NOYNOY) prachtige kaas gekregen, die we op de HHHBieravond en de Ladiesnight hebben kunnen proeven, maar omdat die niet eeuwig bewaard kan worden, moets die gesneden en tegen een zacht prijsje voor het goede doel verkocht worden. Maar dit is makkelijke gezegd dan gedaan, want onze Vereniging bezit geen kaasmes! Eerste pogingen met een keukenmes resulteerde in broken (die hun weg naar verschillende hongerige monden vonden), daarna werd een ijzerdraad tussen twee houten houtjes gebruikt en na even oefenen had dat het gwenste resultaat. Misschien is dit het begin van een nieuwe sportieve traditie “Het Hollandse Kaassnijden”: Peter hield de kaas recht tegen de schort van Leo, terwijl diens vrouw achrer haar man aan die houtjes trok, echt teamwork! Toend e kaas kleiner werd konden ze het met z’n tweeen af. Er werd nog net niet om gezochten , maar misschien kunnen we een volgende keer een “kaasveiling” organiseren? Laten we hopen dat Friesland ons blijft sponsoren, we maken graag reclame voor hun fantastische kaas.

Dat Hollanders Kaaskoppen zijn dat willen we weten!

Klairy Katarachia.